شایعه: اضافه شدن یکی از قابلیتهای محبوب RDR 2 به GTA 6
اخیراً یکی از کارمندهای سابق راکستار درباره انتقال یکی از قابلیتهای محبوب RDR 2 به GTA 6 صحبتی را با هواداران در میان گذاشت.
با گذشت 6 سال از عرضه RDR 2 تا به امروز، دنیای این بازی یکی از ژرفترین جهانهای Open-world صنعت گیم به حساب میآید. شاید آن چیزی که RDR 2 را نسبت به عناوینی مثل Elden Ring، Horizon Forbidden West و Starfield متمایز میکند، زنده بودن و پویایی محیط آن به شکلی واقعگرایانه است.
یکی از فاکتورهای مهمی که دنیای بازی RDR 2 را به چنین مرحلهای از پویایی و طبیعی بودن رساند، حضور NPCهای بسیار متنوع در آن است. در واقع این NPCها همگی اسکریپت شده هستند که با شما و محیط اطراف به طرز واقعگرایانهای تعامل برقرار میکنند. حال برای اینکه NPC های بازی بتوانند به طور طبیعی و واقعگرایانه نسبت به محیط اطراف واکنش نشان دهند، منابع مالی و تردستیهای فنی بسیاری از سوی توسعه دهندگان به کار رفته است.
چگونه جهان GTA 6 گستردهتر از RDR 2 خواهد بود؟
خلق چنین سطحی از تعاملات پویا و واکنشپذیری در بازی GTA 6 میتواند واقعاً چالش برانگیز باشد، زیرا GTA 6 دارای مقیاسی بزرگتر و محیط شهری پرجمعیتی است. اما از سوی دیگر، برای توسعهدهندگان موقعیتهای فراوانی فراهم است تا محیطی مملو از هرجومرج و کاوشپذیری را در GTA 6 خلق نمایند. به نظر می آید که راکستار سطح جاهطلبی خود را همچنان حفظ کرده و حتی قصد دارد تا اینبار فراتر از موفقیتهای گذشته قدم بردارد.
آقای Ben Hinchliffe، یکی از طراحان راکستار که بر روی GTA 6 کار کرده و تا سال 2022 هم در این کمپانی حضور داشت، در صحبتی با IGN به سطح بالای کیفیت این بازی اشاره کرد. او گفت که این عنوان نه تنها سادهتر از RDR 2 نیست، بلکه گستردهتر نیز خواهد بود. او گفت:
از نظر تئوری، و با فرض داشتن بودجه و تیم کافی، دلیلی نمیبینم که نتوانید همان سطح تعامل NPCها را در یک بازی با مقیاس بسیار بزرگتر پیادهسازی کنید.
بتل پس بازی XDefiant
بتل پس بازی XDefiant بتل پس XDefiant نیز مانند بسیاری از بازی های آنلاین دیگر شامل یک نقشه می شود که دارای Tier یا لول های مختلف است. بازیکنان بعد از خرید بتل پس بازی ایکس دیفاینت، میتوانند مجموعه ای...
هم اکنون سفارش دهید
البته Ben Hinchliffe به دلیل تعهد به توافقنامه عدم افشا (NDA) قادر نیست تا با صراحت وارد جزئیات پروسه توسعه شود. با توجه به بودجه و توان راکستار، همگی میدانیم که این کمپانی در حال آمادهسازی عنوان بزرگیست. راکستار، هم منابع مالی و هم نیروی کافی را برای تحقق این پروژه عظیم در اختیار دارد.
در صورتی که راکستار موفق شود تا سطح تعاملات NPCهای بازی را گستردهتر از RDR 2 خلق کند، سطح جدیدی از استانداردها را در عناوین Open-world رقم میزند. این بدان معناست که GTA 6 عنوانی خواهد بود که تا سالها بی رقیب باقی خواهد ماند. راکستار همیشه سعی کرده تا در عرصه بازیهای جهان باز بی همتا باشد و با نگاهی به کارنامه عناوین آن، این موضوع کاملاً مشهود است.
با این وجود، این صحبت ها در حد هایپ و شایعات باقی میماند، زیرا تا انتشار رسمی بازی هنوز زمان زیادی باقیست. باید منتظر باشیم و ببینیم تا راکستار واقعاً چگونه میخواهد این ایدهها را پیادهسازی و به دنبال آن، صنعت گیم را متحول کند.
دیدگاهها
پاکسازی فیلترهیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.